zoekmachine optimalisatie

Meer klanten door zoekmachine optimalisatie

Er zijn verschillende manieren om klanten te werven. Je kunt een advertentie zetten in de lokale media, je kunt een promotionele actie uitvoeren via Facebook of je kunt ervoor zorgen dat je gevonden wordt in Google. Dat laatste is een effectieve methode om snel nieuwe klanten te werven voor jouw diensten of producten. Het geheim? Search Engine Optimization, ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd of gewoon SEO. Waarom is SEO zo waardevol en hoe gebruik je het voor commerciële doeleinden?

De waarde van SEO

De naam zegt het al; bij zoekmachine optimalisatie wordt jouw website zo optimaal mogelijk ingericht dat deze hoger komt bij een relevante zoekopdracht. Let op het sleutelwoord “relevant”. Je wil gevonden worden door potentiële klanten, met doelgerichte Search Engine Optimization scoor je bij de juiste doelgroep.

Meer dan zoekmachines manipuleren

SEO is niet alleen een algoritme om jouw site beter vindbaar te maken. Wat ziet de potentiële klant wanneer die op jouw site terecht komt? Zorg voor waardevolle content, dan zorgen je klanten dat jouw site verder zal stijgen, en die positie zul je ook behouden.

Adverteren zonder advertentie budget

Een advertentie kan veel geld kosten, zeker wanneer je wilt adverteren op populaire zoektermen. Als je die termen gebruikt op jouw site, bijvoorbeeld in productomschrijvingen en informatieve Blog pagina’s ga je vanzelf hoger “ranken” op deze zoekwoorden. Als je bijvoorbeeld Gazelle fietsen verkoopt kun je reparatie tips geven met de woorden “Gazelle fietsen”.

Ga voor de top van de pagina, pas zoekmachine optimalisatie toe en nieuwe klanten zullen binnenstromen. Kun jij die business eigenlijk wel aan?